Závislost na sociálních médiích: Pro koho je riziko největší?

Washington – Sociální média se stala nedílnou součástí života online a spolu s ním se posílání rychlých zpráv postupně přesunulo z mobilních sítí na sítě sociální. Server Scientific American upozornil na studie, které se zabývají problematikou závislosti na sociálních médiích a na rozdílných rizikách pro muže a ženy.

Přidejte svůj názor

Ilustrační fotografie

Podle jedné studie jsou studenti schopni strávit nad domácím úkolem či školní prací v průměru pouze 6 minut, než jsou přerušeni zprávou či sami vyhledají sociální sítě. Americká psychologická asociace pak ve své nové studii porovnala, zda se přístup k sociálním sítím a psaní zpráv liší podle pohlaví.

Studie zkoumala způsob komunikace přes internet u 211 dívek a 192 chlapců. Podle výsledků je odlišností hned několik.

Liší se například cíl komunikace – dívky se snaží udržovat společenský kontakt, zatímco chlapci zejména sdělovat informace. Dívky také vykázaly větší riziko stát se na posílání zpráv závislými. To následně vede ke zhoršení výsledků ve škole, ke kterému u chlapců nedošlo. Závislost měla i větší vliv na duševní zdraví dívek.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Twitter zablokoval tisíce podezřelých účtů. Horlivý zastánce Trumpa už…

22.02.2018 12:18 New York - Twitter kvůli porušování pravidel zablokoval několik tisíc účtů na sociální síti. Přesný…

Styďte se! Ruský kritik Kremlu se pustil do Instagramu za smazání…

16.02.2018 11:00 Praha - Poté, co ruský bloger Alexej Navalnyj, který usiloval o oficiální post kandidáta na ruského…

Bezohledný kyberútok Ruska? S obviněním přišly po Británii i USA, hrozí…

16.02.2018 07:41 Washington/Moskva - Virus přezdívaný NotPetya loni v červnu ochromil části ukrajinské…

Velký kyberútok virem NotPetya spustila ruská armáda, tvrdí Britové

15.02.2018 12:11 Londýn/Moskva - Británie obvinila ruskou vládu, že stojí za vlnou kybernetických útoků, které loni…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Tech+

reklama
reklama