Závislost na sociálních médiích: Pro koho je riziko největší?

Washington – Sociální média se stala nedílnou součástí života online a spolu s ním se posílání rychlých zpráv postupně přesunulo z mobilních sítí na sítě sociální. Server Scientific American upozornil na studie, které se zabývají problematikou závislosti na sociálních médiích a na rozdílných rizikách pro muže a ženy.

Přidejte svůj názor

Ilustrační fotografie

Podle jedné studie jsou studenti schopni strávit nad domácím úkolem či školní prací v průměru pouze 6 minut, než jsou přerušeni zprávou či sami vyhledají sociální sítě. Americká psychologická asociace pak ve své nové studii porovnala, zda se přístup k sociálním sítím a psaní zpráv liší podle pohlaví.

Studie zkoumala způsob komunikace přes internet u 211 dívek a 192 chlapců. Podle výsledků je odlišností hned několik.

Liší se například cíl komunikace – dívky se snaží udržovat společenský kontakt, zatímco chlapci zejména sdělovat informace. Dívky také vykázaly větší riziko stát se na posílání zpráv závislými. To následně vede ke zhoršení výsledků ve škole, ke kterému u chlapců nedošlo. Závislost měla i větší vliv na duševní zdraví dívek.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Chválili jste Rusko? Facebook vám to ukáže

24.11.2017 12:06 San Francisco - Facebook umožní Američanům zjistit, zda během loňské prezidentské kampaně v USA…

Moskva se čílí: Omezení RT a Sputniku na Google News by bylo cenzurou

23.11.2017 16:45 Moskva - Google hodlá zařazovat ruská média mezi výsledky vyhledávání aplikace Google News na nižší…

Žena se navezla do herce kvůli uprchlíkům. Soud o příspěvek na facebooku…

23.11.2017 15:10 Aktualizováno Saarbrücken - Německý herec a režisér Til Schweiger vyhrál soud kvůli příspěvku na facebooku.…

Má ruská propaganda utrum? Na Googlu ji už neuvidíte

21.11.2017 16:45 Mountain View - Společnost Alphabet začne kontrolovat a filtrovat ruskou propagandu ve vyhledávači…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Tech+

reklama
reklama