Závislost na sociálních médiích: Pro koho je riziko největší?

Washington – Sociální média se stala nedílnou součástí života online a spolu s ním se posílání rychlých zpráv postupně přesunulo z mobilních sítí na sítě sociální. Server Scientific American upozornil na studie, které se zabývají problematikou závislosti na sociálních médiích a na rozdílných rizikách pro muže a ženy.

Přidejte svůj názor

Ilustrační fotografie

Podle jedné studie jsou studenti schopni strávit nad domácím úkolem či školní prací v průměru pouze 6 minut, než jsou přerušeni zprávou či sami vyhledají sociální sítě. Americká psychologická asociace pak ve své nové studii porovnala, zda se přístup k sociálním sítím a psaní zpráv liší podle pohlaví.

Studie zkoumala způsob komunikace přes internet u 211 dívek a 192 chlapců. Podle výsledků je odlišností hned několik.

Liší se například cíl komunikace – dívky se snaží udržovat společenský kontakt, zatímco chlapci zejména sdělovat informace. Dívky také vykázaly větší riziko stát se na posílání zpráv závislými. To následně vede ke zhoršení výsledků ve škole, ke kterému u chlapců nedošlo. Závislost měla i větší vliv na duševní zdraví dívek.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Město, které dvakrát navštívil Ježíš Kristus? Dnes je strašidelně prázdné

24.09.2017 12:48 Aktualizováno Itálie - Skutečným městem duchů je už půl století Craco, podle některých názorů jedna z…

Útok na populární CCleaner: Avast pátrá po hackerech, v programu byla …

22.09.2017 11:48 Praha - Virus ukrytý v programu pro ´čištění´ počítačů CCleaner, který od léta patří českému…

Apple přiznává: Nové chytré hodinky mají zásadní problém

21.09.2017 10:17 Cupertino (USA) - Firma Apple přiznává, že její nejnovější chytré hodinky mají problémy, pokud…

Nejnebezpečnější zbraň zítřka? Temné vize tvůrců sci-fi se začínají…

15.09.2017 17:22 Aktualizováno Dnešními hlavními mediálními taháky jsou hackeři a umělá inteligence (AI). Povětšinou jsou tyto dvě…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Tech+

reklama
reklama