Závislost na sociálních médiích: Pro koho je riziko největší?

Washington – Sociální média se stala nedílnou součástí života online a spolu s ním se posílání rychlých zpráv postupně přesunulo z mobilních sítí na sítě sociální. Server Scientific American upozornil na studie, které se zabývají problematikou závislosti na sociálních médiích a na rozdílných rizikách pro muže a ženy.

Přidejte svůj názor

Ilustrační fotografie

Podle jedné studie jsou studenti schopni strávit nad domácím úkolem či školní prací v průměru pouze 6 minut, než jsou přerušeni zprávou či sami vyhledají sociální sítě. Americká psychologická asociace pak ve své nové studii porovnala, zda se přístup k sociálním sítím a psaní zpráv liší podle pohlaví.

Studie zkoumala způsob komunikace přes internet u 211 dívek a 192 chlapců. Podle výsledků je odlišností hned několik.

Liší se například cíl komunikace – dívky se snaží udržovat společenský kontakt, zatímco chlapci zejména sdělovat informace. Dívky také vykázaly větší riziko stát se na posílání zpráv závislými. To následně vede ke zhoršení výsledků ve škole, ke kterému u chlapců nedošlo. Závislost měla i větší vliv na duševní zdraví dívek.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Špehování nebo přirozený vývoj? Zaměstnanci dostanou čipy

26.07.2017 15:17 Aktualizováno Společnost z amerického Wisconsinu nabízí čipový implantát pro své zaměstnance. Měl by zrychlit a…

Malování žije! Microsoft v reakci na kritiku přehodnotil své rozhodnutí

26.07.2017 15:14 Aktualizováno Včera proběhla světem šokující zpráva. Americký počítačový gigant se rozhodl pro další vydání…

Kaspersky Lab nabízí antivirový program zdarma

26.07.2017 10:13 Moskva - Ruská softwarová společnost Kaspersky Lab uvádí na trh verzi antivirového programu, kterou…

Evropské a americké úřady likvidují darknet. Zakročily proti ilegálním…

20.07.2017 19:22 Washington/Haag - Policejní úřady Spojených států a Evropské unie společně provedly dosud…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Tech+

reklama
reklama