Závislost na sociálních médiích: Pro koho je riziko největší?

Washington – Sociální média se stala nedílnou součástí života online a spolu s ním se posílání rychlých zpráv postupně přesunulo z mobilních sítí na sítě sociální. Server Scientific American upozornil na studie, které se zabývají problematikou závislosti na sociálních médiích a na rozdílných rizikách pro muže a ženy.

Přidejte svůj názor

Ilustrační fotografie

Podle jedné studie jsou studenti schopni strávit nad domácím úkolem či školní prací v průměru pouze 6 minut, než jsou přerušeni zprávou či sami vyhledají sociální sítě. Americká psychologická asociace pak ve své nové studii porovnala, zda se přístup k sociálním sítím a psaní zpráv liší podle pohlaví.

Studie zkoumala způsob komunikace přes internet u 211 dívek a 192 chlapců. Podle výsledků je odlišností hned několik.

Liší se například cíl komunikace – dívky se snaží udržovat společenský kontakt, zatímco chlapci zejména sdělovat informace. Dívky také vykázaly větší riziko stát se na posílání zpráv závislými. To následně vede ke zhoršení výsledků ve škole, ke kterému u chlapců nedošlo. Závislost měla i větší vliv na duševní zdraví dívek.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Facebook do boje s teroristy zapojí umělou inteligenci

16.06.2017 07:34 Washington - Facebook reaguje na rostoucí tlak ze strany evropských institucí, které poukazují na…

Nový virus z Číny napadl 250 milionů počítačů, dorazil i do ČR

01.06.2017 16:52 Praha - Na internetu se rychle rozšířil škodlivý program. Fireball, který pochází z Číny, v…

Smrt 15leté dívky zůstane záhadou. Facebook nemusí rodičům zpřístupnit…

31.05.2017 16:21 Aktualizováno Berlín - Nejvyšší zemský soud v Berlíně zvrátil nedávný verdikt nižší instance. Facebook nakonec…

Babiš s Bělobrádkem vévodí Twitteru. Čeští ministři si na sociální sítě…

25.05.2017 15:30 Aktualizováno Praha - Éra sociálních sítí je nezastavitelně tady. Uvědomují si to i naši politici, kteří si kromě…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Tech+

reklama
reklama