Závislost na sociálních médiích: Pro koho je riziko největší?

Washington – Sociální média se stala nedílnou součástí života online a spolu s ním se posílání rychlých zpráv postupně přesunulo z mobilních sítí na sítě sociální. Server Scientific American upozornil na studie, které se zabývají problematikou závislosti na sociálních médiích a na rozdílných rizikách pro muže a ženy.

Přidejte svůj názor

Ilustrační fotografie

Podle jedné studie jsou studenti schopni strávit nad domácím úkolem či školní prací v průměru pouze 6 minut, než jsou přerušeni zprávou či sami vyhledají sociální sítě. Americká psychologická asociace pak ve své nové studii porovnala, zda se přístup k sociálním sítím a psaní zpráv liší podle pohlaví.

Studie zkoumala způsob komunikace přes internet u 211 dívek a 192 chlapců. Podle výsledků je odlišností hned několik.

Liší se například cíl komunikace – dívky se snaží udržovat společenský kontakt, zatímco chlapci zejména sdělovat informace. Dívky také vykázaly větší riziko stát se na posílání zpráv závislými. To následně vede ke zhoršení výsledků ve škole, ke kterému u chlapců nedošlo. Závislost měla i větší vliv na duševní zdraví dívek.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Tajné dokumenty: Facebook umožňuje zveřejnit sebepoškozování či týrání…

22.05.2017 09:25 Londýn - Britský deník The Guardian zveřejnil dokumenty, které vrhají špatné světlo na Facebook.…

Web sliboval "Odhalení Babiše", teď prodává trička

21.05.2017 17:44 Praha - Webová stránka s koláží ministra financí Andreje Babiše (ANO) týden avizovala "odhalení…

Jak efektivně nakupovat? Zkuste tyto triky

20.05.2017 21:49 Zařizujete si nový byt? Chcete za vysvědčení pořídit svým dětem nejnovější mobilní telefon? Nebo…

Napětí před volbami narůstá. Vzroste aktivita dezinformačních webů

20.05.2017 16:01 Aktualizováno Praha - Šéf Centra proti terorismu a hybridním hrozbám (CTHH) Benedikt Vangeli předpokládá, že před…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Tech+

reklama
reklama