Nový virus z Číny napadl 250 milionů počítačů, dorazil i do ČR

Praha - Na internetu se rychle rozšířil škodlivý program. Fireball, který pochází z Číny, v počítači oběti přebírá kontrolu nad webovými prohlížeči a ovládá je. Na celém světě je infikováno 250 milionů počítačů. Problém se týká i Česka.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Notebook, ilustrační fotografie

V České republice hrozba infikovala přes 18 procent organizací a firem. Uvedla to dnes antivirová firma Check Point, která hrozbu odhalila.

Za celou operací stojí digitální marketingová agentura Rafotech se sídlem v Pekingu, uvedl Check Point. Rafotech používá Fireball k manipulaci webových prohlížečů a změnám výchozích vyhledávačů a domovských stránek na falešné vyhledávače, které jednoduše přesměrují dotazy na yahoo.com nebo Google.com.

Falešné vyhledávače také sbírají osobní informace o uživatelích. Fireball může mimo jiné špehovat oběti, instalovat nové škodlivé programy nebo spouštět škodlivé kódy na infikovaných počítačích, což vytváří masivní bezpečnostní chybu v postižených strojích a sítích.

Fireball dokáže převzít kontrolu a manipulovat s webovým provozem pro generování zisků z reklamy.

Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Špehování nebo přirozený vývoj? Zaměstnanci dostanou čipy

26.07.2017 15:17 Aktualizováno Společnost z amerického Wisconsinu nabízí čipový implantát pro své zaměstnance. Měl by zrychlit a…

Malování žije! Microsoft v reakci na kritiku přehodnotil své rozhodnutí

26.07.2017 15:14 Aktualizováno Včera proběhla světem šokující zpráva. Americký počítačový gigant se rozhodl pro další vydání…

Kaspersky Lab nabízí antivirový program zdarma

26.07.2017 10:13 Moskva - Ruská softwarová společnost Kaspersky Lab uvádí na trh verzi antivirového programu, kterou…

Evropské a americké úřady likvidují darknet. Zakročily proti ilegálním…

20.07.2017 19:22 Washington/Haag - Policejní úřady Spojených států a Evropské unie společně provedly dosud…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Tech+

reklama
reklama