Existují čtyři druhy uživatelů Facebooku, tvrdí studie. Který z nich jste vy?

Neuvěřitelně populární sociální síť má v současnosti už více, než 2 miliardy uživatelů. To je poměrně dobrý vzorek lidstva. Podle nové studie je možné rozdělit veškeré uživatele Facebooku rozdělit do čtyř kategorií podle toho, jakým způsobem ho používají.

Přidejte svůj názor 2 komentáře

Facebook používají miliardy lidí

Podle nového výzkumu dat lze rozdělit všechny majitele Facebookového účtu na čtyři kategorie. Do nich podle autorů patří: "Selfie typ", "Městský vyvolávač", "Obchazeč výloh" a "Tvůrce vztahů". Do které skupiny patříte vy? Projdeme si je jednu po druhé.

Selfie typ (Selfie) je kategorie, jejíž samotné jméno velmi dobře napoví, o co vlastně půjde. Většinou jsou to mladší lidé, kteří věší na internet jednu fotografii svých úsměvů/úšklebků/smutných obličejů/elegantních výrazů za druhou. Základním úkolem je získat co nejvíce like, komentářů a pozornosti obecně.Cílem je prezentovat online obrázek sebe sama v co nejlepším světle, bez většího ohledu na realitu. 

Tvůrce vztahů (Relationship Builders) jsou odlišní. Pravidelně využívají Facebook k postování mnoha věcí, odpovědí ostatním, zapálené diskutování a obecně k navázání spojení. Ať už děláním nových přátel, nebo udržováním styku s těmi starými. Pro tento typ lidí je Facebook jakýmsi prodloužením reality, šance setkávat se digitálně.

Městský vyvolávač (Town Crier) je naprostým opakem vztahotvůrce v tom, že jeho mezera mezi virtuálním životem a realitou je obrovská. Na internetu se nesoustředí na svůj život nebo život svých přátel a rodiny. Facebook podle vyvolávače není o osobních informacích. Vidí sama sebe jako zdroj zpráv - sdílí články, ohlašuje důležité události a komentuje zprávy co nejrychleji to jde.

Obchazeč výloh (Window Shopper) podobně jako předchozí kategorie cítí, že by na Facebooku měl být, protože to společnost vyžaduje. Na rozdíl od vyvolávače však necítí potřebu informovat. Jen klouže ze stránky na stránku a prohlíží si se zájmem sociální chování ostatních. Málokdy zasahuje. Připomíná trošku Davida Attenborougha (známý tvůrce pořadů o přírodě - pozn. red), ve vší tichosti pozoruje lidstvo v (dnes už) přirozeném prostředí.

Kategorie dal dohromady tým z Univerzity Brighama Younga sídlící v americkém Utahu. Ten vytvořil sérii vyjádření o tom, proč lidé používají Facebook. Skupina vybraných lidí poté vybírala to, které je nejbližší jejich vlastní aktivitě. 

Podle výsledků se mnoho lidí najde ve více než jediné kategorii, ale jedna bývá v drtivé většině případů dominantní. „Sociální média jsou v poslední době součástí všeho, co děláme,“ poznamenal spoluautor studie Kristoffer Boyle, podle něhož většina lidí normálně ani nepřemýšlí nad tím, že je jejich chování na Facebooku něčím typické a zda náhodou nepřipomíná závislost. „Pomáháme lidem poznat, jak se vlastně na internetu chovají,“ doplnil Boyle. 

Vstupte do diskuze (2)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Chválili jste Rusko? Facebook vám to ukáže

24.11.2017 12:06 San Francisco - Facebook umožní Američanům zjistit, zda během loňské prezidentské kampaně v USA…

Moskva se čílí: Omezení RT a Sputniku na Google News by bylo cenzurou

23.11.2017 16:45 Moskva - Google hodlá zařazovat ruská média mezi výsledky vyhledávání aplikace Google News na nižší…

Žena se navezla do herce kvůli uprchlíkům. Soud o příspěvek na facebooku…

23.11.2017 15:10 Aktualizováno Saarbrücken - Německý herec a režisér Til Schweiger vyhrál soud kvůli příspěvku na facebooku.…

Má ruská propaganda utrum? Na Googlu ji už neuvidíte

21.11.2017 16:45 Mountain View - Společnost Alphabet začne kontrolovat a filtrovat ruskou propagandu ve vyhledávači…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Tech+

reklama
reklama