Legendární Black Hawk je minulostí. Americká armáda pracuje na nových špičkových helikoptérách

Vývojáři Bell Helicopter přichází s modelem vylepšené helikoptéry, která by měla být provozuschopná v roce 2030. Ačkoliv se zdráhají nazývat ji „neviditelnou“, V-280 Valor má mnohé prvky „neviditelných“ letounů – jako jsou systémy potlačující infračervené teplo nebo různé kontury trupu, které dělají helikoptéru hůře zjistitelnou pro nepřátele.

Přidejte svůj názor 5 komentářů

V-280 Valor

V-280 Valor je navržen tak, aby byl o něco větší než existující Black Hawk helikoptéry a využíval 24-palcová sedadla schopná nést 11 cestujících s výbavou. V-280 Valor upravuje a modernizuje koncept Bellem vyráběného V-22 vrtulníku.

Namísto nepřímých křídel V-22 sestává z přímých křídel, které redukují komplikace a umožňují zvýšenou nízkorychlostní manévrovatelnost. V závislosti na požadavcích ministerstva obrany plánuje Bell navrhnout bojový model s neřízenými 2.75 palcovými raketami a nějaký druhem laserem naváděných raket např. typu Hellffire.

Vrtulník příští generace zahrnuje high-tech 360 stupňovou senzorickou soupravu docela podobnou té, kterou používá F-35 Joint Strike Fighter zvanou Distributed Aperture System. Namísto toho, aby byly senzory namontované na věži, jsou senzory upevněny v rámci celého letounu, takže pilot má k dispozici jeden souvislý sešitý obraz ze senzorů schopných zaznamenat každý směr.

Tato technologie umožňuje také detektovat tepelnou signaturu pocházejících od nepřátelských lehkých zbraní a poskytuje tak příležitost k rychlému útoku, snižujíce tak riziko zranění pro piloty, posádku a cestující.

V-280 Valor bude též využívat technologii Degraded Visual Environment, jejímž prostřednictvím senzory uvidí skrze různé překážky letu jako je špatné počasí či špatné osvětlení. Též mu umožní nasměrovat se skrze nebezpečné překážky typu hor či stavebních konstrukcí. Inženýři Bellu se snaží jej uzpůsobit tak, aby fungoval zároveň pro veřejné služby i pro armádu.

Připravují jej též na to, aby byl schopen dosáhnout rychlosti větší než 500 km/h a vznášet se v řídkém vzduchu ve výšce 2 kilometrů. Má mít bojový dosah nastavený nejméně na 434 kilometrů a letět alespoň 800 kilometrů na jednu jedinou nádrž. Měl by též být nakonfigurován tak, aby se mohl ihned přizpůsobit novým technologiím dostupným v roce 2030.

Vstupte do diskuze (5)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Obří kabely spojující svět? Na dnech oceánů leží tajemství úspěchu lidstva…

23.11.2017 22:49 Aktualizováno V dnešní době není mezikontinentální dostupnost jakkoliv problematická. Jedním kliknutím si…

Tesla dokončila stavbu největší lithium-iontové baterie na světě

23.11.2017 10:36 Melbourne - Americká společnost Tesla dokončila v Austrálii výstavbu největší lithium-iontové…

Šest let ho nikdo neviděl, až dodnes. Podívejte se, jak vypadá vybuchlý…

21.11.2017 09:51 V pátek 11. března 2011 udeřilo na severovýchodě Japonska zemětřesení o síle devíti stupňů.…

Starobylé město bude vymazáno z map: Pohltí ho řeka Tigris

20.11.2017 09:25 Hasankeyf (Turecko) - Tigris se vine mezi antickými ruinami a minarety tureckého městečka…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Tech+

reklama
reklama