Velký průlom? V roce 2017 může být potvrzena existence mimozemšťanů, tvrdí vědci

S několika sondami obíhajícími různé planety v naší sluneční soustavě a průzkumným vozítkem na planetě Mars odborníci doufají, že v roce 2017 lidé konečně objeví mimozemský život.

Počátkem letošního roku informovali vědci veřejnost o zachycení podivných signálů z hlubokého vesmíru.

Ačkoliv se řada odborníků k novému objevu vyslovila s nedůvěrou, je velmi pravděpodobné, že přispěje k novým poznatkům o životě na jiných planetách.

Doktor Simon Foster, fyzik na Imperial College v Londýně pro Express.co.uk řekl: "V minulosti, když jsme si mysleli, že jsme objevili mimozemšťany, ukázalo se, že to byla nová forma hvězdy Pulsar. Nevíme téměř nic a jakmile jsme vystaveni novému objevu, málokdy to zapadá do našeho současného chápání. Je to zajímavé pomyšlení, že to mohou být mimozemšťani, ačkoliv to může být pouze fenomén, který jsme ještě neobjevili."

„Tak či onak zásadní průlom nás čeká hned za rohem"

Průzkumné sondy nyní obíhají Jupiter i Saturn. Mezi vědci panuje optimismus, že rok 2017 tak přinese důkazy o existenci života na jiných planetách.

Nejvíce si vědci slibují od sondy Cassini, která v současnosti studuje Saturn a jeho měsíce. Mise Cassini potrvá do konce září a Dr. Foster věří, že její výsledek by mohl vést k překvapivým objevům: „Zajímavé je, že jeden z měsíců Saturnu pojmenovaný Enceladus je celý pokrytý ledem a zanechává tak vzrušující vyhlídku pro existenci především mikrobakteriální formy života."

Psali jsme:

Planeta Země se ovšem potýká s úplně jinými problémy. Lékař Chris Smith z univerzity v Cambridge řekl pro Express.co.uk, že rok 2017 by měl být rokem, kdy se lidstvo plně zaměří na změny klimatu. „Rok 2016 byl historicky nejjasnější, nejteplejší a nejmokřejší, jaký jsme kdy v rámci klimatu viděli. Rok 2016 bezpochyby překonal více klimatických rekordů, než kterýkoli před tím."

„Nebyl to nutně nejextrémnější rok, ale průměr byl vyšší než kdykoliv předtím v mnoha ohledech a panuje podezření, že tento trend bude pokračovat. Jeho vývoj nebude jednoduché zvrátit."

„Myslím, že lidé budou klást mnohem větší důraz na změnu klimatu, protože začnou chápat jeho důsledky."

Dr. Foster s tímto názorem souhlasí: „Myslím, že v blízké budoucnosti budeme svědky velké eskalace problémů spojených se změnou klimatu." Zároveň dodává, že největší díl zodpovědnosti bude ležet na bedrech nastupujícího prezidenta Spojených států.

Psali jsme:

Ačkoliv se Donald Trump netají svým kritickým názorem vůči problematice Globálního oteplování, podle Dr. Fostera svoje názory přehodnotí poté, co plnohodnotně vstoupí do prezidentského úřadu. „Myslím si, že s jeho příchodem do Bílého domu se jeho stanoviska změní. Až se setká s ničivými hurikány, které stále častěji bičují Americká pobřeží, sílí na intenzitě a ničí víc a víc životů, dojde k pragmatičtějšímu pohledu na věc."

Dalším problémem, kterému by měla být věnována stále větší pozornost v roce 2017, je populační boom.

Na Zemi žije v současnosti více než sedm miliard lidí a tento počet dramaticky stoupá. Dr Smith uvádí: „Naše odhady se pohybovaly v počtu devíti miliard do roku 2050. Se současným vývojem však v posledních 18 měsících odhady dosáhly nejhoršího možného scénáře, tedy dvanácti miliard do roku 2050."

„Když si představíte, jak jsou plné silnice, jak je naše planeta zalidněná, jak rychle ničíme životní prostředí s polovinou počtu obyvatel, co nastane až nás bude 12 miliard? Abych byl upřímný, nemyslím si, že to naše planeta unese."

„Jsem lékař a starám se o zdraví lidí, musíme ale i myslet na zdraví naší planety a neschovávat hlavu do písku jako doteď. Pokud nepřestaneme s neutuchající zástavbou a tlačením zemědělství ke svým limitům, je to jako dívat se stranou když se k nám blíží pohroma."

I přes všechny předpovědi akademiků není jednoduché předvídat, co nás v novém roce čeká. Jak Dr. Smith uvádí: "Je to přesně tak, jak kdysi pronesl Niels Bohr: Předpovědi jsou velmi těžké, zejména když jde o budoucnost. Nikdo neví, co přichází, a to je vzrušující."

Místo vody budeme pít pivo? Takhle bude vypadat svět po jaderné apokalypse