Nový virus z Číny napadl 250 milionů počítačů, dorazil i do ČR

Praha - Na internetu se rychle rozšířil škodlivý program. Fireball, který pochází z Číny, v počítači oběti přebírá kontrolu nad webovými prohlížeči a ovládá je. Na celém světě je infikováno 250 milionů počítačů. Problém se týká i Česka.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Notebook, ilustrační fotografie

V České republice hrozba infikovala přes 18 procent organizací a firem. Uvedla to dnes antivirová firma Check Point, která hrozbu odhalila.

Za celou operací stojí digitální marketingová agentura Rafotech se sídlem v Pekingu, uvedl Check Point. Rafotech používá Fireball k manipulaci webových prohlížečů a změnám výchozích vyhledávačů a domovských stránek na falešné vyhledávače, které jednoduše přesměrují dotazy na yahoo.com nebo Google.com.

Falešné vyhledávače také sbírají osobní informace o uživatelích. Fireball může mimo jiné špehovat oběti, instalovat nové škodlivé programy nebo spouštět škodlivé kódy na infikovaných počítačích, což vytváří masivní bezpečnostní chybu v postižených strojích a sítích.

Fireball dokáže převzít kontrolu a manipulovat s webovým provozem pro generování zisků z reklamy.

Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Facebook zdarma končí. Uživatelé budou za členství platit

22.06.2018 22:05 Aktualizováno New York - Gigant na poli sociálních sítích vždy stavěl svou politiku na tom, že je zdarma a pro…

Konec internetu? Vláda ho kvůli studentům v celé zemi vypne

22.06.2018 13:15 Alžír - Podvádění ve škole není ničím novým. Při maturitách jde ale už o závažnou věc, kterou je…

Čechy pohltily sociální sítě, ukazuje průzkum. Premiantem je Instagram

19.06.2018 16:44 Aktualizováno Praha - Podíl českých uživatelů internetu, kteří používají denně sociální sítě, se letos meziročně…

Proč má Facebook problémy aneb co hrozí jeho uživatelům?

11.06.2018 17:49 Jedna z největších sociálních sítí na světě zažívá těžké období. Její hlavní zakladatel a výkonný…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Tech+

reklama
reklama